0

Bolnavii cronici vor putea lua retete compensate de la medicii de familie chiar dacă nu au programare

Bolnavii cronici vor beneficia de retete compensate in cabinetele medicilor de familie, chiar daca solicita documentele medicale in afara orelor de programare.

Pana acum, bolnavi cronici care nu reuşeau sa se prezinte la cabinetul medicului de familie la o data programata sau pur şi simplu refuzau programarea, erau nevoiti sa plateasca contravaloarea serviciilor medicale. Astfel, pacientii nu puteau beneficia de prescriptii mediacale in regim compensat, se arata intr-un comunicat al Ministerului Sanatatii remis joi.

“Am solicitat reprezentantilor Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sa modifice aceasta prevedere, astfel incat pacientii cronici sa poata beneficia de medicamente compensate chiar in lipsa unei programari. De asemenea, purtam discutii pentru creşterea valorii punctului per capita la medicii de familie, in limitele bugetare”, a declarat, intr-un comunicat de presa, ministrul Sanatatii, Ladislau Ritli.

Ordinul privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sanatatii şi al preşedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.723/950/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2012 a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012 se afla in dezbatere publica, pe pagina de web www.cnas.ro. Masura va fi aplicata dupa publicarea actului normativ in Monitorul Oficial.

Sursa AGERPRES